Воз прелази са једног на други колосек помоћу скретнице. Скретница има помоћни пар шина који се померањем спаја са једним или са другим колосеком. Тиме скретница једноставно прекида онај колосек на који не жели да прими воз, па локомотива скрене тамо где су шине непрекинуте.
Застарела скретница помера се руком скретничара, а модерни уређаји то чине електронским командама на даљину. У великим железничким станицама, где сваког часа возови долазе или одлазе, покретање скретница руком изазвало би застој у саобраћају. Зато постоји читав систем електричних или електронских уређаја којима се управља из једне просторије. Телевизијски екрани и светлосни сигнали непрекидно дају слику кретања возова, па железничко особље аутоматски помера скретнице и усмерава композиције на слободне колосеке.
Ostavite odgovor