Кад је зими хладно, вода се мрзне и претвара се у лед. Ако је олук негде запушен, па у њему остане вода од јесењих киша, — онда се та вода у њему зими замрзне. Пошто лед заузима већи простор него вода, он се рашири толико јако да олук прсне.
Кад мења агрегатно стање и постаје лед — вода добија већу запремину. Затворен у цеви, лед тежи да се прошири и тада олук или водоводна цев прскају. Исто је и са аутомобилским мотором. Ако зими не ставимо антифриз (средство против замрзавања), вода ће се замрзнути и у хладњаку и у кућишту мотора. Тада може доћи до прскања блока мотора. Да би се то спречило, многи аутомобили имају чеп на блоку, који лако буде потиснут ледом, па се тиме сачува мотор, — ако смо већ заборавили да сипамо антифриз.
Ostavite odgovor